وانیا واثقیوانیا واثقی، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 12 روز سن داره

اولین مرجع تخصصی پرورش کودک دوزبانه

سه زبان برای کودک

1392/7/16 3:20
نویسنده : مونا منتها
873 بازدید
اشتراک گذاری

سلام خسته نباشید، یک سوال داشتم. خانواده همسرمن ترک زبان هستن درحالیکه خاواده من فارس زبان هستن من از قبل از تولد کودکم نگران صحبت کردنش بودم .خیلی مطالعه کردم تو بعضی سایتها نوشته بود که دوزبانه بودن کودک ،باعث میشه بچه دیر زبون باز کنه. در ضمن من خودم به انگلیسی هم مسلطم و مایلم قبل از سن دبستان به کودکم آموزش بدم.آیا زبان سوم رو بعد از ینکه کودک به طور کامل حرف زدن رو یاد گرفت آموزش بدم؟ لطفا راهنمایی کنید.

 

سلام

روزتون خوش. ممنون که از وبلاگ ما دیدن کردید.

کودک از زمانی که متولد می شود توانایی فراگیری حتی تا 5 زبان به صورت همزمان را دارد. شما می توانید اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید آن را از همان بدو تولد با کودکتان آغاز کنید. اما نکات مهمی را باید به خاطر بسپارید. اگر می خواهید خودتان، هم فارسی با او صحبت کنید هم انگلیسی، بایستی بتوانید ساعت های منظمی با او انگلیسی صحبت کنید تا مغز کودک راحت تر بتواند تفکیک زبانی انجام دهد و زبان ها را میکس نکند.

در مورد دیر زبان باز کردن کودک بستگی به استعداد ذاتی کودک دارد اما مسلما چند ماه ممکن است دیرتر جمله سازی را آغاز کند. آن هم دلیل منطقی دارد چون ذهنش در حال فراگیری و ساختن دو قوانین دستوری، دو دایره لغات است یعنب دو برابر کودکی که رد حال فراگیری تنها یک زبان است. اما واقعا چندماه دیر صحبت کردن کودک، به اینکه همزمان دوز بان یا بیشتر را فرابگیرد می ارزد.

باز هم سوالی داشتید در خدمتتان هستم.

مونا منتها

کارشناس ارشد زبانشناسی

می توانید از سایت ما نیز دیدن کنید:

www.BCLC.ir

لینک مطلب: http://bclc.ir/content.aspx?id=64&lang=fa#a17

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)