وانیا واثقیوانیا واثقی، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 18 روز سن داره

اولین مرجع تخصصی پرورش کودک دوزبانه

کدام روش بهتر است؟

1392/7/7 17:46
نویسنده : مونا منتها
621 بازدید
اشتراک گذاری

سوال:

خانم منتها با یک خانمی آشنا شدم که دخترشو دوزبانه پرورش داده بودند. ایشون هم ارشد زبان داشت. بهم گفت من تا زیر یکسالگی فقط سی دی های صوتی واسش گذاشتم و واسش شعر میخوندم و باهاش مکالمه ی انگلیسی نداشته و بعضا باهاش فارسی حرف میزده، یعنی بعد یکسالگی باهاش انگلیسی حرف زده، الان دخترش سه سال و نیمه هست. ولی شما فرمودین از بدو تولد باهاش انگلیسی حرف بزنیم و اصلا نباید باهاش فارسی حرف بزنیم، درسته؟. الان واسه من یه سوال پیش اومده چون هردو روش جواب داده which one is better?

پاسخ:

موضوع مهم در این زمینه این است که اول باید از اون خانم بپرسید که الان کودکش چگونه دوزبانی است؟ منظورم این است که آیا کاملا می تواند انگلیسی صحبت کند و هم فارسی؟

 و نکته مهم اینکه کودک با کودک کاملا متفاوت است. مخصوصا در مورد زبان که خیلی حساس است. بعضی از کودکان در این زمینه خیلی سریع هستند و زود پیش می روند اما بعضی دیگر خیر به همین دلیل ما چون چیزی در مورد توانایی های کودکمان نمی دانیم، باید راهی رو پیش بگیریم که علمی ترین باشد و ساده ترین راه برای کودک.

تفاوتهای بین کودکان را باید همیشه در نظر بگیریم. به همین دلیل بهتر است فقط در این زمینه مطالعات علمی مان را زیاد کنیم و مقاله بخوانیم. و آنها را به کار بگیریم. چون حتی همین روش ها برای هر کودکی مسلما جواب متفاوتی خواهد داد.
 

مونا منتها

کارشناس ارشد زبانشناسی

لینک سایت: http://bclc.ir/content.aspx?id=64&lang=fa#a11

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)