وانیا واثقیوانیا واثقی، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 13 روز سن داره

اولین مرجع تخصصی پرورش کودک دوزبانه

بهترين روش دو زبانگي براي كودك زير يك سال

1392/7/7 17:49
نویسنده : مونا منتها
611 بازدید
اشتراک گذاری

سلام،كودك من الآن نه ماه دارد سه ماه است كه با او انگليسي صحبت مىكنم ،امة نمىدانم همين مقدار كافيست يا بايد در كنارش كار ديگري نيز بكنم . لطفا راهنمايي كنيد

در مورد سوالتان اول بایستی به شما تبریک بگویم و این نکته را یادآوری کنم که حتما این کار را حداقل تا 4 سالگی کودکتان ادامه دهید و هرگز وسط راه از این مار دست نکشید. ممکن است بازخوردهای منفی از بعضی دریافت کنید اما اگر روش های علمی را دنبال کنبد، حتما نتیجه فوق العاده ای در انتها منتظر شما و کودکتان است.

 

متاسفاه ذکر نکردید که کاملا با او انگلیسی حرف می رنید و یا گاهی. اما اگر فقط گاهی با او صحبت می کنید توصیه می کنم حتما ساعت های مشخصی در روز این کار را انجام دهید تا تفکیک زبانی توسط مغز کودکتان راحت تر انجام گیرد. اگر نظم خاصی در این مورد رعایت نشود و زبان فارسی و انگلیسی را قاطی با کودک صحبت کنید مطمئن باشید او هم زبان ها را به جای هم استفاده می کند و مغزش زمان بسیار طولانی تری نیاز خواهد داشت تا تفکیک زبان ها را انجام دهد.

بهتر است این کار را هر ورز در زمان بازی با او انجام دهید.

 

در مورد سوالتان بایستی بگویم که بهترین و موثرترین وسیله برای زبان انگلیسی خود شما هستید. استفاده زا سی دیها و کارتون ها کمک کننده هستند اما در روز بیشتر از نیم ساعت توصیه نمی شوند. اما نکته مهم این است که شما باید زبان انگلیسی را در بیرون از خانه هم با او استفاده کنید و اگر می خواهید بیشتر به کودکتان کمک کنید کسانی ر بیابید که به این زبان تبحر دارند و او را به محیط های دیگری هم ببرید تا این زبان را از دیگران و در محیط های دیگر هم بشنود تا بتواند به آن اعتماد کند و از آن استفاده کند. در غیر اینصورت ذهنش خواهد گفت این زبان فقط در خانه با من صحبت می شود، پس در محیط دیگری نمی توانم در ارتباط با دیگران از آن استفاده کنم.

 

هر چه بیشتر او را در محیط هایی ببرید که زبان انگلیسی صحبت می شود، او سریع تر خواهد آموخت.

حتی خودتان در منزل اگر می توانید با همسرتان انگلیسی هم صحبت کنید. مهم نیست اگر پاسخ ایشان به شما فارسی باشد. یا اگر می توانید رد بیرون از منزل هم به کسانی که زبان انگلیسی را می دانند گاهی انگلیسی صحبت کنید تا شما را هم در ارتباط با دیگران ببیند که به زبان انگلیسی صحبت می کنید.

مونا منتها
کارشناس ارشد زبانشناسی

لینک سایت: http://bclc.ir/content.aspx?id=64&lang=fa#a15

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)