وانیا واثقیوانیا واثقی، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 21 روز سن داره

اولین مرجع تخصصی پرورش کودک دوزبانه

بهترین وسیله کمک آموزشی برای زبان انگلیسی چیست؟

1392/7/7 17:31
نویسنده : مونا منتها
774 بازدید
اشتراک گذاری

اولین نکته مهم در این زمینه که باید بارها و بارها تاکید کنم، این است که خود شما و یا کسی که زبان انگلیسی با کودک صحبت می کند، بهترین و موثرترین ابزار به شمار می آید. تاثیری که مکالمه زنده بر روی کودک دوزبانه می گذارد را نمی توان با هیچ وسیله و ابزار آموزشی دیگر پر کرد.

اما می توان گفت که بعد از ارتباط کلامی زنده با کودک، به نظر من، کتاب و کتاب خواندن بسیار موثر و مفید است. البته در مورد کودکان یک تا دو سال که راه افتاده اند و در واقع مرحله اوج فعالیت های فیزیکی شان است، شاید خیلی نتوانید آن ها را برای حتی 5 دقیقه ثابت حایی بنشانید و برایشان کتاب بخوانید. اما باز هم برای این کودکان بهترین روش آن است که به اتاقش بروید، در را ببندید و در حالی که او در اتاق می دود و بازی می کند، برایش کتاب بخوانید. حتی اگر فکر می کنید به شما گوش نمی دهد این کار را انجام دهید و هرگز رهایش نکنید.
بعد از کتاب، شعر و ترانه های انگلیسی بسیار مفیدند و در آخر نیز تلویزیون و برنامه های تصویری را می توان نام برد
دلیل اینکه برنامه های تلویزیونی را در آخر لیست قرار دادم این است که بدانید هنر شما به عنوان مادر یا پدر آن است که بتوانبد تلویزیون را در اولویت زندگی کودکتان قرار ندهید. وگرنه در سال های آینده خیلی دچار کشمکش و درگیری در این زمینه با کودکتان خواهید شد.

مونا منتها
کارشناس ارشد زبانشناسی

لینک سایت: http://bclc.ir/content.aspx?id=64&lang=fa#a2

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)