وانیا واثقیوانیا واثقی، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 18 روز سن داره

اولین مرجع تخصصی پرورش کودک دوزبانه

مدرک تافل باید داشته باشم؟

1392/7/7 17:42
نویسنده : مونا منتها
769 بازدید
اشتراک گذاری
سوال:
فوق لیسانس مهندسی شیمی دارم و سطح زبانم متوسط رو به خوب هستش
 .کار ترجمه انجام میدم، کلاس مکالمه هم میرم. اما حدود 20 درصد مکالمات یک فیلم آمریکایی رو متوجه میشم
اگه بخوام با کودک انگلیسی حرف بزنم مستلزم اینه که حتما باید مدرک تافل یا ... داشته باشم؟ یا همین که بتونم مکالمات روزمره و درخواست هامو به زبان انگلیسی داشته باشم، کفایت میکنه?

در مورد زبان انگلیسی خودتان تافل یا هر مدرک دیگه ای داشتن اصلا ملاک نیست. ملاک مهم میزان صحیح صحبت کردن شماست. البته لازم نیست که لهجه صد در صد آمریکایی داشته باشید، مهم این است که واژه ها و کلماتی که به کار می برید کاملا صحیح باشند و درست و به جا به کار برده بشوند. بهترین راه تقویت زبان روزمره تون هم دیدن سریال های آمریکایی است. نه فیلم. فیلم هم خوبه اما چون مخاطبش جهانیه خیلی کلمات روزمره به کار برده نمیشه اما در سریال ها خیلی بیشتر کلمات کاربردی به کار برده میشه.

همین که شروع به صحبت با کودکتان بکنید میبینید که چقدر زبان خودتون هم هر روز داره بیشتر پیشرفت میکنه چون بعضی کلمات را نمیدونید مجبور میشید در دیکشنری سرچ کنید، تلفظش رو چک کنید و کاربردش رو چک کنید و باورتون نمیشه که بعد از یک سال چقدر انگلیسی خودتون هم پیشرفت خواهد کرد.

 

پس همین که پله اول رو بردارید، که سخت ترین حرکت است، به خوبی پیش خواهید رفت. چون ممکنه بازخوردهای منفی بگیرید اما اصلا به هیچ کدومشون توجهی نکنید. خیلی از این بازخوردهای منفی متاسفانه در جامعه ایرانی که واقعا جای تاسف داره، به خاطر اینه که دیگران از پیشرفت شما خوشحال نمی شوند و می خواهند جلوتون رو بگیرند اما بعدها با دیدن کودکتان و پیشرفت شما، خودشان مجبور می شوند به شما تبریک بگویند.

مونا منتها

کارشناس ارشد زبانشناسی

لینک سایت: http://bclc.ir/content.aspx?id=64&lang=fa#a8

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)