وانیا واثقیوانیا واثقی، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 13 روز سن داره

اولین مرجع تخصصی پرورش کودک دوزبانه

سی دی های کمک آموزشی

1392/7/7 17:43
نویسنده : مونا منتها
688 بازدید
اشتراک گذاری
سوال:

دخترم دو سال ونيمه است .از 13 ماهگي 
you baby can read
 باهاش كردم.پيشرفت بسيار خوبي در خواندن كلمات داشت.ولي الان بيشتر دوست داره نگاه كنه . قبلا كلا كلمات را انگليسي مي گفت ولي الان بيشتر فارسي.خودم سعي مي كنم تا جايي كه بشه باهاش انگليسي حرف بزنم ولي اون فارسي حرف مي زنه.ازتون راهنمايي مي خواستم. با تشكر .

 


در مورد کودکانی که از کودکی زبان انگلیسی رو شنیدن و یا حتی مانند کودک شما، اون رو یاد گرفتند، صحبت کردن به زبان دوم در سالهایی که بزرگتر میشوند کاملا وابسته به میزان شنیدن اون زبان از محیط اطرافشون هست.

نمیدونم در بیرون از منزل هم باهاش انگلیسی حرف می زنید یا نه، یا در مقابل دیگران، چه آشنا و چه غیر آشنا، نمیدانم با شخص دیگری که به زبان انگلیسی تسلط دارد در ارتباط بوده یا نه، یا به جاهایی رفته اید که اشخاص دیگری هم از این زبان استفاده کنند و کودکتان آن را از دیگران هم بشنود، چه در ارتباط با خودش و چه در ارتباط با دیگران.

اگر این کارها را نکردید، حتما سعی کنید که انجمشان دهید.

دلیل این مسئله آن است که زمانی که کودکتان تنها زبان انگلیسی را از شما بشنود، یا فقط در محیط خانه با او به این زبان صحبت شود، با خود می اندشد که حتما این زبان، زبان مناسبی در ارتباط با دیگران نیست. یا اگر هست چرا کس دیگری غیر از مامان با من حرف نمیزند؟ چرا بیرون از خانه به این زبان با من صحبت نمیشود؟ و سوالات و تجزیه تحلیلهای این چنینی در ذهنش نقش میبندند و فقط زبان انگلیسی را میفهمد، برای تماشای کارتون یا تلویزیو به این زبان علاقه نشان می دهد، اما از استفاده از آن هراس دارد، یا خوشش نمی آید.

کودک نیاز دارد که ببیند دیگران هم از این زبان استفاده می کنند و در محیط بیرون از خانه هم کاربرد دارد.

 

اگر هم همه یا قسمتی از کارهای بالا را انجام داده اید، اما باز هم او از این زبان استفاده نمی کند، به هیچ وجه برای استفاده از زبان انگلیسی او را تحت فشار قرار ندهید. کودکان دو یا چندزبانه به مرور که بزرگتر می شوند خودشان انتخاب می کنند که کدام زبان را بیشتر استفاده کنند. اما شما هم به راهتان ادامه دهید. هرگز دلسرد نشوید. بزرگتر که بشود به دلیل برخی مسائل روانشناسی و جامعه شناسی و مخصوصا زمانی که به مدرسه برود و ببیند چقدر دانستن و استفاده از این زبان مفید است، مطمئن باشید که بیشتر از قبل از زبان انگلیسی استفاده خواهد کرد. مهم این است که شما در راهتان ثابت قدم باشید تا زحمتهایی که کشیده اید به هدر نرود. چرا که اگر از زبان دوم استفاده نکنید و کودک رفته رفته آن را نشنود، با اینکه از کودکی در ارتباط با آن بوده است، اما حتما فراموشش خواهد کرد.

مونا منتها

کارشناس ارشد زبانشناسی

لینک سایت: http://bclc.ir/content.aspx?id=64&lang=fa#a9

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)